PARALLAX / PARALAKSA

Pisząc o symulakrach, Jean Baudriliard określił różnicę jako czynnik konstytuujący relacje oryginału/rzeczywistości i kopii. W cyklu Paralaksa wykorzystałem proste zjawisko fizyczne znane powszechnie z fotografii. Ta sama sytuacja, widziana z dwóch tylko nieznacznie różniących się punktów widzenia, okazuje się prowadzić do powstania dwóch, odległych od siebie światów. Patrząc na nie, na usta nasuwa się pytanie: czy któryś z nich jest fałszywy, czy oba istnieją tak samo prawdziwie, równolegle do siebie?

Pisząc o symulakrach, Jean Baudriliard określił różnicę jako czynnik konstytuujący relacje oryginału/rzeczywistości i kopii. W cyklu Paralaksa wykorzystałem proste zjawisko fizyczne znane powszechnie z fotografii. Ta sama sytuacja, widziana z dwóch tylko nieznacznie różniących się punktów widzenia, okazuje się prowadzić do powstania dwóch, odległych od siebie światów. Patrząc na nie, na usta nasuwa się pytanie: czy któryś z nich jest fałszywy, czy oba istnieją tak samo prawdziwie, równolegle do siebie?
Back to Top